Fashion

De top 10 duurste designermerken ter wereld (en zo veel zijn ze waard)

Stiekem wil iedere vrouw wel een mooie designertas, jas of een mooi paar schoenen. Helaas moet je heel wat geld hebben om een goed luxe item te scoren. €1.500,- voor een tas? Koopje! Wij hebben de duurste designermerken op een rijtje gezet. Welke is jouw favoriet?

De 10 duurste designermerken ter wereld

Een riem van Gucci of een mooi paar hakken met rode zolen. Veel mensen dromen er van. Er hangt wel een prijskaartje aan zo’n luxe product. Bij welke merken dat prijskaartje het hoogst is? Usfunds onderzoekt elk jaar welke bedrijven de grootste waarde hebben. Dit hebben ze ook gedaan bij designermerken. Wij zochten uit welke merken het hoogte prijskaartje hebben.
10. Prada
View post on Instagram
 
Dit Italiaanse modemerk is door het coronavirus een stuk minder waard geworden. Maar met een waarde van 3.06 miljard dollar hoort het merk nog wel thuis in dit rijtje. De eerste Prada winkel opende in 1913 in Milaan. Tegenwoordig kent iedereen het luxe modemerk.
9. Burberry
View post on Instagram
 
Dit Engelse merk herken jij vast aan de ruitjes. Dit patroon heeft het merk wereldbekendheid gegeven. Natuurlijk ontwerpen ze ook veel items zonder ruitjes. De waarde van het bedrijf is 3.85 miljard dollar. De grootste sterren lopen rond in het merk. Van Queen Elisabeth tot aan Beyoncé, Burberry is geliefd bij iedereen.
8. Yves Saint Laurent
View post on Instagram
 
Yves Saint Laurant a.k.a. Saint Laurant ontstond in 1961. Vanaf 1999 is het Franse merk overgenomen door een groot bedrijf wat meerdere luxe modemerken bezit. Maar de kwaliteit en het design zijn nog steeds super mooi en uniek. Het bedrijf heeft een waarde van 4 miljard dollar. 
7.  Christian Dior
View post on Instagram
 
Christian Dior is een luxe merk opgezet door (hoe kan het ook anders) Christian Dior. In 1946 opende hij zijn eigen boetiek in Parijs en na een paar jaar kreeg hij veel fans. Dior is nu een bekend en geliefd merk van iedereen die interesse heeft in fashion, maar ook in make-up. Het Franse bedrijf heeft een waarde van 5.12 miljard dollar.
6. Cartier
View post on Instagram
 
“Ik ben lit, planga van Cartier!” Dit schreeuwde jij in 2017 vast en zeker mee in de club. Maar wist jij dat een bril van Cartier makkelijk de €800,- kan aantikken? De Fransen weten wel hoe de modewereld in elkaar zit want ook dit merk is bedacht door een Fransman genaamd Louis-François Cartier. Vooral de accessoires van het merk zijn super populair. Het bedrijf heeft nu een waarde van 5.21 miljard dollar.
5. Rolex
View post on Instagram
 
Roley on my wrist“, is een veelvoorkomende raptekst. Waar dit over gaat? De peperdure horloges van Rolex. Dit merk komt uit Zwitserland en is super populair. De horloges zien er fashionable uit en zijn van hele goede kwaliteit. Een echte Rolex kost duizenden euro’s dus je moet wel even sparen! De waarde van het bedrijf is 7.43 miljard dollar.
4. Gucci
View post on Instagram
 
Als je aan designermerken denkt dan denk je aan Gucci. Dit merk gaat super vaak samenwerkingen aan met celebs. Onder andere Billie Eilish en Harry Styles zijn vaak te spotten met Gucci items. Dit Italiaanse merk is wereldwijd een van de grootste en bekendste designermerken en heeft een waarde van 27.24 miljard dollar.
3. Hermès
View post on Instagram
 
Hermès is vooral bekend door de Birkin bags en de prachtige zijde sjaals. Tegenwoordig heeft het merk ook super mooie kleding, schoenen en nog veel meer! Het bedrijf is (zoals verwacht) Frans. In 1837 maakte het merk zijn debuut in Parijs. Vandaag de dag is het bedrijf 33.01 miljard dollar waard.
2. Chanel
View post on Instagram
 
Of je nou van luxe merken houdt of niet, iedereen kent Chanel! Coco Chanel, Chanel nummer 5 of een van de andere lekkere luchtjes. Naast parfums heeft het merk ook sieraden, zonnebrillen, kleding en nog veel meer! Dit Franse merk is opgezet door Gabrielle Chanel. In 1910 opende zij haar eerste winkel in Parijs en de rest is geschiedenis. De waarde van het bedrijf is 36.12 miljard dollar.
1. Louis Vuitton
View post on Instagram
 
Louis Vuitton is volgens BrandZ het designermerk met de hoogste waarde. Iedereen kent de iconische tassen wel, maar het merk heeft nog veel meer. Zo veel dat het bedrijf een waarde heeft van 52 miljard dollar! Een duidelijke nummer 1 dus.
Lees ook:
Bron: usfunds.comBeeld: Getty Images

Must reads 👀

Lifestyle

‘Ben je altijd zo stil?’ en 5 andere zinnen die introverts niet willen horen

Charlotte
herkenbaar-introverts

5 dingen die introvert té vaak horen

Wij introverts hebben het soms best zwaar. We staan liever niet in het middelpunt van de aandacht, trekken ons iets meer terug in grote gezelschappen, en zijn al helemaal niet van plan om onze stem boven de rest uit te laten komen. Dat betekent echter niet dat we deze vijf opmerkingen nog nooit eerder hebben gehoord. Sterker nog, we horen ze continu! Of we nu bij een feestje zijn, een vergadering op het werk, of gewoon op bezoek bij famillie, deze zinnen komen altijd weer terug. Hier zijn de vijf meest voorkomende opmerkingen die wij, introverts, regelmatig voor onze kiezen krijgen – zucht.

1. “Doe niet zo saai”

Saai? Dat introverte mensen over het algemeen iets meer op zichzelf zijn en zich meestal wat stiller gedragen in sociale bijeenkomsten, betekent zeker niet dat ze saai zijn! Integendeel, terwijl extraverte mensen vaak handelen op impulsieve invallen, hebben wij introverts onze volgende stap zorgvuldig doordacht. Is dat saai? Wij vinden van niet. Terwijl extraverten druk bezig zijn met de buitenwereld, hebben wij de tijd genomen om na te denken, te reflecteren en creatief te zijn.

Onze stilte is vaak een teken van diepgaande gedachten en innovatieve ideeën. Dus, saai? Absoluut niet! We hebben misschien een andere aanpak, maar dat maakt ons zeker niet minder interessant.

2. ”Waarom ben je zo stil?”

Een vraag die introverte mensen maar al te vaak horen, en laten we eerlijk zijn, het is geen favoriet. Het suggereert dat stil zijn iets negatiefs is, terwijl voor introverten stilte juist een natuurlijke en comfortabele staat is. Stil zijn, betekent niet dat ze niets te zeggen hebben of zich ongemakkelijk voelen. Vaak zijn introverten diepe denkers die graag luisteren en observeren voordat ze hun mening delen. Ze genieten van rustige momenten en hechte gesprekken, in plaats van luidruchtige bijeenkomsten en oppervlakkige praatjes.

3. ”Vind je het goed als ik iemand meeneem?”

Nee! Introverten houden veel meer van één-op-één gesprekken dan van groepsgesprekken. Diepe, betekenisvolle gesprekken winnen het altijd van oppervlakkige small talk. Als er ineens meer mensen aan het gesprek meedoen, kan dat voor een introvert best lastig zijn. Ze hebben namelijk wat meer tijd nodig om te reageren, en in een groep is die kans vaak kleiner omdat iemand anders al snel het woord overneemt. Maar eerlijk, met zijn tweeën is het toch ook supergezellig?

4. “Ik had niet verwacht dat je zo aardig was”

Dit is een opmerking die introverten helaas maar al te vaak horen. Het lijkt te suggereren dat een rustig of terughoudend karakter gelijk staat aan onaardig zijn, wat natuurlijk helemaal niet klopt! Introverten hebben vaak een warme, vriendelijke persoonlijkheid die pas echt zichtbaar wordt in een comfortabele, rustige omgeving. Ze zijn misschien niet altijd de luidruchtigste in de kamer, maar dat betekent niet dat ze minder aardig of sociaal zijn.

5. “Ben je verlegen?”

Hoewel verlegenheid en introversie vaak in één adem worden genoemd, zijn het eigenlijk twee verschillende dingen. Verlegenheid draait om een gevoel van angst, nervositeit of ongemak in sociale situaties, vooral bij interacties met vreemden of in groepen. Mensen die verlegen zijn, vermijden vaak sociale situaties uit angst voor afwijzing of kritiek. Aan de andere kant is introversie een persoonlijkheidskenmerk dat draait om de voorkeur voor rustige omgevingen en de neiging om energie te halen uit alleen zijn of activiteiten die individueel worden uitgevoerd. Introverte mensen kunnen wel van sociale interacties genieten, maar hebben ook tijd nodig om op te laden na periodes van sociale activiteit – duh!

Beeld: Netflix | You